.: با سلام :. براي ورود بر روی ديدن سايت کليک کنيد :.





کار و فناوری
آموزش کتاب کاروفناوری دوره اول متوسطه
با سلام وبلاگ کار و فناوری تنکابن مطالبي در مورد کتاب کار و فناوری هفتم هشتم و نهم را جمع آوري مي کند مطالبي مثل تحقيق کنيد کار غير کلاسی کار کلاسي بارش فکری طرح درس کتاب کار و فناوری و آموزش پودمان و پروژه های اين کتاب


نگارش در تاريخ پنجشنبه دوم بهمن ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
اصولا آداب رانندگی در ایران با بیشتر کشورهای جهان تفاوت زیادی دارد در کشور ما بعضی از کارهایی که صدمه زیادی رو به خودرو وارد می کنه رو یه کار مفید میدونه که از عواقب اون هیچ اطلاعی نداره . ما در اینجا با کمک بیش از 8 مهندس مکانیک خودرو 24 عادت غلط رانندگی در ایران را زیر ذره برده ایم و راه های جبران آن را ذکر نموده ایم که امیدواریم مورد استفده شما واقع بشه :

1- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.


مرتبط با موضوع : سایر مطالب وبلاگ کار و فناوری

برچسب‌ها: خودرو, کاروفناوری, کار و فناوری, آموزش, کار

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دوشنبه بیست و نهم دی ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
تايم سوپاپ‌ها و تايم پاشش انژكتورها مي‌تواند در دورهاي بالا تغيير يابد، اما در نظر بسياري از خوانندگان اصطلاح تايم بسيار غريب و نامفهوم است. تايم سوپاپ‌ها به معني زماني است كه سوپاپ وظيفه خودش يعني بازشدن يا بسته شدن را انجام مي‌دهد. تايم انژكتور هم به زماني گفته مي‌شود كه انژكتور سوخت را مي‌پاشد. اما سوپاپ‌ها توسط عاملي به نام ميل‌سوپاپ، حركت مي‌كنند.

DOHC به موتورهايي گفته مي‌شود كه دو ميل سوپاپ در سر سيلندر دارند، يك ميل سوپاپ براي سوپاپ‌هاي دود و يكي براي سوپاپ‌هاي هوا. اما ميل سوپاپ‌ها از كجا نيرو مي‌گيرند تا به چرخش درآيند و سوپاپ‌ها را نيز به حركت درمي‌آورند؟ براي توضيح اين سوال ابتدا بايد گفت، منبع حركت و نيروي اكثر اجزاي مكانيكي موتور ميل‌لنگ است.


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: تسمه تايم چيست, تسمه تايم, چيست, تسمه تايم چه زمان تعویض شود, آموزش تعویض تسمه تایم

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دوشنبه بیست و نهم دی ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
تعريف اصطلاحات كاربردي خودرو

 Crank case كارتر: قسمت زيرين بلوك موتور كه ميل‌لنگ در داخل آن مي‌گردد.

Crank Shaft ميل‌لنگ: مهمترين عضو گردانده داخل موتور كه درون كارتر حركت چرخشي داشته و از طريق قسمت‌هاي پله‌اي شكل خود به شاتون‌ها متصل است.

Crocodile Clip گيره سوسماري: گيره‌اي انبر مانند با دهانه‌هاي دندانه‌دار براي برقراري اتصالات موقت الكتريكي.

Diagnostic Code كد عيب‌يابي- كد شناسايي: كدهايي كه با اتصال كامپيوتر برنامه‌ريزي شده براي تشخيص عيب موتور به موتور، مي‌توان به آنها دست يافت. اين كدها، نمايانگر محل داراي مشكل در موتور هستند.

Disk Brake ترمز ديسكي: نوعي سيستم ترمز كه در آن با سايش لنت‌ها بر روي يك صفحه ديسك متصل به چرخ، عمل ترمزگيري انجام مي‌شود.

Double - Over head Cam (DOHC) ميل سوپاپ دوتايي: ميل سوپاپ برخي موتورها داراي دو ميل سوپاپ هستند كه يكي براي سوپاپ‌هاي هوا و يكي براي سوپاپ‌هاي خروج دود تعبيه شده‌اند.

Drive belt تسمه: نواري از جنس لاستيك كه براي به حركت در آوردن دينام، پمپ آب، پمپ هيدروليك فرمان، كمپرسور كولر و نظاير آن، با استفاده از نيروي پولي ميل‌لنگ به‌كار مي‌رود.

شافت محرك - پلوس: هرگونه شافتي كه براي انتقال حركت به كار مي‌رود. از اين واژه غالباً براي اشاره به شافت پلوس استفاده مي‌شود.


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: تعريف اصطلاحات كاربردي خودرو, تعريف, كاربردي خودرو, اصطلاحات كاربردي خودرو

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دوشنبه بیست و نهم دی ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
یکی از مشغولیات فکري براي افرادي که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافري به اتومبیل دارند این است که اتومبیل هاي دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل هاي دیفرانسیل جلو؟ در اینجا باید اظهار داشت که امروزه خریداران تحت تاثیر تبلیغات وسیع فروشندگان قرار گرفته اند و به همین علت خرید اتومبیل هاي دیفرانسیل جلو زیادتر بوده و آن را رسماً به عنوان نمونه برتر در سطح دنیا پذیرفته اند که این انتخاب کاملاً درست نیست چون فروشندگان براساس همین تبلیغات هدایت و چسبندگی خودرو دیفرانسیل جلو را بهتر از دیفرانسیل عقب دانسته اند که در بسیاري از موارد خالی از حقیقت است. در این مقاله براي روشن شدن تفاوت این دو خودرو این سیستم ها را با هم مقایسه می کنیم، هر کدام از این دو سیستم داراي امتیازات مخصوص به خود هستند و بد نیست بدانید که بیشتر امتیازات خودرو دیفرانسیل جلو در مواردي غیراز چسبندگی و نحوه حرکت اتومبیل است.

مهمترین امتیاز دیفرانسیل جلو افزایش فضاي داخلی اتومبیل است چون قراردادن موتور و جعبه دنده و دیفرانسیل در محفظه موتور باعث جلوگیري از احداث برجستگی میانی در کف اتومبیل می شود. در نتیجه کف اتاق اتومبیلهاي دیفرانسیل جلو مزاحمتی براي سرنشیان ایجاد نمی کند. از دیگر محاسن با اهمیت اتومبیل هاي دیفرانسیل جلو موضوع اقتصادي بودن آنها از نظر میزان مصرف بنزین است.چون در مقایسه با انواع مشابه دیفرانسیل عقب از وزن کمتري )حدود 10 % کاهش وزن( برخودارند. بعلاوه بدلیل جمع و جور بودن قطعات مکانیکی امکان بهره گیري از فضاي بیشتر را به طراحان در جهت کم کردن ابعاد اتومبیل بخصوص طول آن میدهد. بنابراین کاهش وزن و کوچک شدن اتومبیل تاثیر زیادي در کاهش مصرف سوخت آن دارد. شتاب حرکت خودرو دیفرانسیل جلو در حرکت روي برف یخ و سطوح لغزنده خیلی خوب است، چون وزن بیشتري را در چرخهاي محرك جلوي خود خواهند داشت و چون چسبندگی چرخهاي جلو بدلیل وزن بیشتر جلوي اتومبیل زیاد است، شتاب اینگونه اتومبیل ها در سطح لغزنده خوب است. براي پیشرفت خودروها از نظر آیرودینامیکی طراحان به سه مورد توجه بیشتري دارند.

-1 بدنه خودرو از جلو به عقب باید با شیب ملایمی صعود کند.

-2 انتهاي خودرو از جهت عرض رفته رفته باریک شود.

-3 انتهاي خودرو مانند مخروط سربریده باشد دم خودرو بریده شود

یکی از محدودیتهاي خودروهاي دیفرانسیل جلو این است که به دلیل انباشتگی قطعات مکانیکی در جلوي خودرو نمی توان این قسمت را با شیب ملایمی ساخت در نتیجه بند یک را که یکی از اساسی ترین اصول طراحی است نمی توان خوب براي خودرو دیفرانسیل جلو اجرا کرد و در نتیجه مقاومت خودرو در برابر هوا زیاد است. از نظر سرویس و نگهداري به دلیل انباشتگی قطعات روي هم هزینه تعمیر و نگهداري آنها زیاد است. در مسئله شتاب گیري و سرعت عمل در آغاز حرکت عامل تعیین کننده شتاب یک خودرو دیفرانسیل جلو )صرفنظر از نیروي موتور و گیربکس) مقدار نیروي عمودي است که به چرخهاي داراي نیروي محرك آن وارد می شود. این نیرو تشکیل شده است از:

حاصل تفریق وزن ساکن و مقدار وزنی که در هنگام شتاب گیري از چرخهاي محرك به قسمت عقب منتقل می گردد. چنین کاهش وزن در جلوي اتومبیل باعث کاهش چسبندگی محور جلو به زمین می شود. بنابراین دیفرانسیل جلو در هنگام آغاز حرکت به دلیل همین موضوع داراي قدرت سرعت گیري کمتري است.


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو با دیفرانسیل عقب, تفاوت, خودرو, دیفرانسیل, جلو عقب

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یکشنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
امروزه اتومبیل ها به عنوان یک هدف عادی برای سارقین تبـــدیل شده اند. اتومبیل ها باارزش هستند، بـــــــه آسانی به فروش می رسند و حتی خود آنها هم وسیله ای برای فرار هستند! امروزه تنها در ایالت متحده هر ۲۰ ثانیه یک ماشین به سرقت می رود، این آمار تکان دهنده باعث شده که برخی شرکت ها، به فکر یافتن سیستم هشدار دهنده سرقت اتومبیل بیفتند. امروزه اتومبیل ها به حسگر های الکترونیکی پیچیده ، آژیرهای هشدار دهنده و سیستم کنترل از راه دور مجهز هستند. با تمام این تجهیزات ، اغلب سارقین راهی برای دزدیدن ماشین می یابند !
در این بخش ، نگاهی به سیستم های پیشرفته دزدگیر اتومبیل می اندازیم.
مغز سیستم:
سیستم هشدار دهنده تشکیل شده از تعدادی حسگر که به یک سری آژیر متصل هستند. مثلا” اگر درب یک اتومبیل را بخواهید بدون کلید باز کنید یا بشکنید، آژیر گوش خراشی شما را لو خواهد داد!
اغلب دزدگیرهای مدرن شامل بخش های زیر هستند:
- یک سری حسگر : شامل حسگر سوئیچ اتومبیل ، حسگر ضربه و حسگر حرکت اتومبیل
- یک آژیر که توانائی پخش صداهای مختلف را دارد.


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: دزد گیر ماشین چگونه کار می کند, دزد گیر, ماشین, چگونه کار می کند, دزد گیر ماشین کار نمی کند

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یکشنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
انژکتور چیزی جز یک شیر الکترونیکی کنترل شده نیست

هنگامي كه جريان الكتريكي وارد بوبين مي شود  سوزن بالا آمده و به سوخت پر فشار اجازه تزريق ميدهد . سوخت پاش سوخت را به ميزان تعيين شده و به صورت گرد (بخاز اتمیزه) روی دریچه ورودی می پاشد تا پس از تراکم به راحتی منفجر گردد .

 مقدار سوخت تزريق شده به وسيله انژكتور به مقدار زمان باز بودن دهانه سوخت پاش (زمان بالا بودن سوزن)بستگی دارد که توسط واحدکنترل الکترونیکی ECU تعیین می گردد.

انژكتورها طوري بر روي مانيفولد تعبيه شده اند كه سوخت را مقبل سوپاپ هاي ورودي بپاشند . انژكتورها توسط ريل هاي سوخ كه حامل سوخت با فشار بالا هستند تغذيه مي شوند .

براي تعيين ميزان صحيح تزريق سوخت انژكتور از واحد كنترل الكترونيكي ECU فرمان می گیرد . واحد كنترل الكترونيكي ECU نیز اطلاعات را از سنسورهای مختلف دریافت کرده و با توجه به شرایط موتور میزان تزریق سوخت را مشخص می کند.


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: انژکتور چیست, انژکتور, چیست, انژکتور چگونه کار می کند, عیب یابی انژکتور

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یکشنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۳ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
 موتور اتومبیل از چه قسمت هایی تشکیل شده است

1- پیستون موتور : پیستون قطعه استوانه شکلی است که در داخل سیلندر حرکت رفت و برگشت

دارد و زمانهای موتو ر را به وجود می اورد ضمنا نیروهای تراکمی و انبساط ناشی از احتراق را

تحمل می کند

2- شاتون موتور : شاتون موتور اهرمی است که به پیستون موتور و میل لنگ متصل بوده ,باعث

تبدیل شدن نیروی خطی پیستون به نیروی چرخشی میل لنگ می گردد

3-سیلندر موتور : استوانه ای است تو خالی که از بالا به وسیله سرسیلندر مسدود شده و از

طرف پایین با حرکت پیستون حجم ان مرتبا تغییر می کند

4- میل لنگ موتو ر میل لنگ یا محور موتور میله ای است که کار انجام شده در روی پیستون را به

صورت گشتاور و دور دریافت نموده قدرت را به سیستم انتقال قدرت ارسال می کند

5- شمع موتور شمع موتور وسیله ای است متشک از دو الکترود و بدنه سرامیکی که بر اثر ولتاژ

زیاد ایجاد شده و به وسیله کویل در زمان مناسب طراحی شده ایجاد جرقه می نماید و مخلوط

متراکم شده سوخت را منفجر می کند


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: موتور خودرو از چه قسمت هایی تشکیل شده است, پیستون موتور, قسمت های موتور خودرو, شاتون موتور, وایرهای فشار قوی

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه بیستم دی ۱۳۹۲ وبلاگ کاروفناوری تنکابن

خلاصه منیفولدهای ورودی متغیر 

                                                                       مزایا  

بهبود گشتاور تحویلی در دور پایین بدون کاهش قدرت در دور بالا و ارزانتر بودن نسبت به تایمینگ متغیرسوپاپ

VVT)).

معایب

تقریبا فضای زیادی اشغال می کند و تاثیری در افزایش گشتاور در دور بالا ندارد. 


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: منیفولد

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۲ وبلاگ کاروفناوری تنکابن

پرتاب جرقه در شمع چگونه است : از الكترود مركزي به الكترو بدنه

 كم كردن فاصله دو الكترود شمع باعث ريپ زدن موتور در سرعت هاي  بالا مي گردد.

اگر واير شمع ها خراب باشند چه اتفاقي رخ مي دهد : ريپ زدن و افت قدرت موتور

 از شمع هاي نام برده شده كدام يك مناسب است براي موتوري كه روغن سوزي دارد : شمع گرم  ( پايه بلند )

شمع پايه كوتاه در موتورهايي كه با دور زياد و نسبت تراكم بالا كار مي كنند استفاده مي شود .

 عدد 145 – 175 كه بر روي شمع هاي بوش حك گرديده است نشانه چيست : ارزش حرارتي شمع

منبع:http://ehsan-news123.blogfa.com



مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: شمع, سال سوم, حرفه و فن

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه یازدهم اسفند ۱۳۹۱ وبلاگ کاروفناوری تنکابن

ترموستات :

ترموستات در روي سر سيلندر و محل خروجي آب داغ به رادياتور نصب مي شود كه وظيفه آن گرم نگه داشتن موتور و بستن مجراي خروجي آب موتور به رادياتور در هواي سرد مي باشد ، يعني تا موقعي كه درجه حرارت آب در حدود 70 تا 75 درجه (ممكن است اين درجه براي موتور هاي مختلف فرق داشته باشد ) نرسد . تر موستات بسته باقي خواهد ماند يعني آب از سر سيلندر به رادياتور نخواهد رفت


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: ترموستات

نگارش در تاريخ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۱ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
کوئل یک وسیله تبدیل کننده برای افزایش دادن انرژی فشار الکتریکی می باشد کوئل که وظیفه ان تبدیل برق 12 ولتی باطری به برق یا ولتاژ 10 تا 24 هزار ولت که بتواند داخل سیلندر سوخت را محترق نماید البته اختلاف بین این اعداد در حالتهای مختلف کارکرد موتور از قبیل سرعت کم ,سرعت زیاد اشکالاتی از قبیل کمی کمپرس ,روغن سوزی , تنظیم نبودن سوخت تغییر می کند منبع:http://www.parsclubs.com
مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: کوئل

نگارش در تاريخ یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۱ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
منبع:   http://ameri.blogfa.com 

تفاوت ها ومزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری :

1ــ توزیع سوخت به اندازه ای لازم به کلیه سیلندرها به علت اینکه درسیستم های کاربراتوری کاربراتور در وسط مانی فولد قرار می گیرد سوخت به اندازه وبه طور یکنواخت بین سیلندرها نمی رسد .ولی در سیستم انژکتور ی سوخت را توسط سوزن انژکتور برای هر سیلندر بطور مجزا پشت سوپاپ تزریق می کند . درضمن در سیستم انژکتوری مشکل سوخت وهوا وجود ندارد .

2ــ خام سوزی کمتردر سیستم انژکتوری ( آلودگی کمتر ) :


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: تفاوت, سیستم, انژکتوری, کاربراتوری

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یکشنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۱ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
منبع :   http://ir206.com

۱. نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها: این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می‌کند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

۲٫ بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که می‌خواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که می‌گفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی می‌گویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی می‌شود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا می‌کشم.)


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: عمر مفید, خودرو, سلامت

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یکشنبه نوزدهم آذر ۱۳۹۱ وبلاگ کاروفناوری تنکابن

جواب جدول صفحه ی 72 کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی

 

با توجه به تصاویر جدول زیر را کامل کنید

 

کاربرد

نام وسیله

نیروی الکتریکی را در خود ذخیره می کند تا در زمان لازم جهت مصرف به وسیله نقلیه تحویل دهد

باطری

برای افزایش ولتاژ باطری جهت جرقه زنی شمع

کویل

تقسیم ولتاژ بین شمع ها بر حسب ترتیب احتراق

دلکو

برای ایجاد جرقه لازم برای اشتعال

شمع


مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: حرفه و فن, راهنمایی, سال سوم, جواب

نگارش در تاريخ یکشنبه بیست و دوم مرداد ۱۳۹۱ وبلاگ کاروفناوری تنکابن
باتری خودرو باتری ها باتری ها مولد هایی هستند که انرژی شیمیایی را تبدیل به انرژی الکتریکی میکنند . باتری ها معمولا از کنار هم قرار دادن حداقل دو صفحه فلزی ( یا آلیاژیی) متفاوت در داخل یک محلول شیمیایی بوجود می آیند. یکی از این دو صفحه دارای خاصیت الکترون دهی بیشتر(مثبت یا آند) و دیگری دارای خاصیت الکترون گیری بیشتر(منفی یا کاتد ) میباشد . محلول شیمیایی که باعث ایجاد ارتباط بین این دو صفحه میگردد ، الکترولیت نامیده میشود. هيچگاه دو قطب باتري را با پيچ گوشتي و كابل و .... به يكديگر متصل نكنيد چون علاوه بر صدمه زدن به صفات باتري ممكن است باعث تركيدن باتري شود. محل اتصال قطب ها و بست ها بايد كاملا تميز و بدون رسوب و سولفاته شدن باشد مطابق شكل مي توان آنها را تميز كرد. اگر زمان استارت زدن طولاني باشد صفحات باتري صدمه مي خورد. براي جلوگيري از سفيدك زدن ( سولفاته كردن ) قطب هاي باتري مي توان پايه قطب ها ( محل تماس قطب با درپوش ) را با مقداري گريس چرب نمود. امروزه واشرهاي لاستكي يا نمدي براي جلوگيري ازسفيدك زدن قطب ها درلوازم يدكي ها فروخته مي شود. زمان استفاده از باتري كمكي فقط و فقط باتري ها را بطور موازي به هم وصل كنید. شاید بارها شنیده باشید ایا لازم است قبل از استارت خودرو سوئیچ را به مدت 10ثانیه در حالت باز گذاشته و سپس نسبت به استارت خودرو اقدام نمائیم؟ به دلایل زیر پیشنهاد می گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می گذرد رعایت گردد: 1-اگر دقت کنیم پس از بازکردن سوئیچ صدائی از پمپ بنزین شنیده می شود که نشاندهنده ارسال سوخت به سمت انژکتورها می باشد وپس از چند ثانیه این صدا قطع میگردد.این قطع شدن صدا نشاندهنده پرشدن مسیرهای سوخت از بنزین ازپمپ به انژکتور است و فشار اولیه مناسبی برای پاشش سوخت توسط انژکتورها فراهم می گردد.در مواقعی که خودرو سرد است برای زود روشن شدن خودرو; استپر موتور دریچه گاز را بسته تا میزان بیشتری سوخت برای شروع احتراق مصرف گردد. که پر شدن مسیرهای سوخت و ایجاد یک فشار اولیه کمک به سزائی برای زود روشن شدن خودرو دارد.در اصطلاح موتور با تک استارت روشن شود. 2-در این چند ثانیه فرصتی به ECUخودرو خود داده تا کلیه مدارهاو قطعات برقی و سنسورها را چک کرده و از به وجود امدن errorدر سیستم خوداری نمائید.این خطاها در زمان تداخل چک کردن سیستم توسط ecuو استارت زدن خودرو احتمال به وجود امدن ان بیشتر است. 3-در این چند ثانیه راننده فرصت خواهد داشت که صفحه نشاندهنده امپرها را ببیند و در صورت معیوب بودن و روشن نشدن یکی از چراغهای اعلان خطر نسبت به رفع ایراد اقدام نمائید. چون تست سالم بودن این علائم توسط راننده فقط در زمانی که سوئیچ باز است و موتور استارت نخورده امکان پذیر است . شاید دوستی بپرسد که من مورد فوق را رعایت نمی کنم و تا به حال هم با مشکلی مواجه نشده ام.اری هر روز قرار نیست اتفاقی بیافتد.این یک نکته پیشگیرانه است که در درازمدت تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.وجود errorدر سیستم باعث بالارفتن مصرف سوخت-کاهش شتاب-بالارفتن مواد الاینده-و تاثیر منفی بر روی کلیه سنسورهای اصلی خواهد گذاشت. گاهی اوقات تشخیص نو بودن یک باتری دشوار است. هرگز باتری که بیش از شش ماه از عمر آن گذشته است را خریداری نکنید، به این دلیل که عمل سولفاته شدن در آن آغاز شده است. پس در خرید باتری به تاریخ تولید آن دقت کنید. سولفاته شدن هنگامی اتفاق می‌افتد که سولفات سرب نتواند به مواد شارژ شده تبدیل گردد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که باتری‌های دشارژ شده یا خالی شده برای مدتی طولانی در همین حالت باقی بمانند یا مقدار زیادی آب از دست داده باشند. معمولاً تاریخ تولید بر روی جعبه حک شده است. این تاریخ معمولاً ترکیبی از حروف و شماره‌ها می باشد. ماه‌ها با حروف نشان داده می‌شوند. در ادامه مهمترین دلایل خرابی ناگهانی باتری را به اختصار مرور می‌کنیم: -كاهش الكتروليت (كه عامل 50درصد از كارافتادگي باتري‌هاست) به دليل گرماي بيش از اندازه در زیر کاپوت يا شارژ بيش از حد. (هر دو هفته یک بار یا هفته ای یک بار الکترولیت داخل باتری را چک کنید) - دشارژ زياد(روشن گذاشتن چراغ‌هاي اتومبيل یا استفاده از مصرف‌کننده‌ها بدون روشن بودن خودرو). - كاربرد باتري‌هاي با سايز نامناسب. (باتری مناسب انتخاب کنید) - شل شدن تسمه دینام یا بدون شارژ ماندن. (چک و کنترل ماهیانه) - لرزش بيش از اندازه به دليل لق شدن بست‌هاي نگهدارنده. (استفاده از بست‌های مناسب و قوی سفت کردن آنها در هر بازدید) - استفاده از آب آلوده. (تنها آب مقطر تمیز و خالص استفاده کنید) - خوردگی. - يخ زدگي. http://mknn01.blogfa.com
مرتبط با موضوع : آشنایی با خودرو

برچسب‌ها: باتری خودرو

کاروفناوری ،کاروفناوری هفتم،کاروفناوری هشتم،کاروفناوری نهم،کار و فناوری متوسطه

جواب کاروفناوری،کاربافلز،کارکلاسی کاروفناوری،تحقيق کارو فناوری،پاورپوينت کار و فناوری

فيلم کاروفناوری،پروژه کاروفناوری،کارکلاسي کاروفناوری،کار خارج ازکلاس بارش فکری کار وفناوری،پاورپوينت کاروفناوری

دانلود نرم افزار،محتوای الکترونيکی کاروفناوری،دانلود آموزش،دانلود کتاب کاروفناوری،اخبار عکس نمونه سوالات

پرسش کاروفناوری،کارباچوب،
پودمان کاروفناوری،بازارچه،